Офiцiйний сайт WOT

Історія танків: Jagdtiger 14.08.2012


Кінець Другої світової війни став важким часом для бронетанкової промисловості Німеччини. Рейх залишився без джерел природних ресурсів, які були життєво необхідні для нормального функціонування виробництва. Але навіть в умовах, коли повноцінне втілення навіть самих чудових інженерних рішень було неможливим, країна відчайдушно винаходила чудо-зброю, яка переломлювала би хід війни і дозволяла б уникнути неминучої поразки.

Jagdtiger

В ході цієї гонки за міражем німці створювали як досить цікаві машини, так і проекти сумнівної цінності. Десь посередині між цими двома крайностями знаходилася важка самохідна протитанкова установка «Jagdtiger».

Неабияка частина провини за те, що німецькі конструктори витрачали час і ресурси на техніку, корисність який викликає серйозні сумніви, лежить на Гітлерові. Йому дуже сильно подобалися величезні броньовані монстри. Напевно, позначалося те, що фюрер Третього рейху не мав технічної освіти, а тому не розумів, що ефективною бойову машину роблять зовсім не її масогабаритні характеристики.

Наказ про створення важкої протитанкової САУ, озброєної 12,8-сантиметровим знаряддям, Гітлер віддав восени 1942 року, через деякий час після початку робіт з важким танком "Тигр II». Перші дві експериментальні машини, побудовані на базі дослідного танка VK 3001 (H), випробовувалися ще під час битви під Сталінградом, але після поразки німецьких військ на початку 1943 року обидві вони були втрачені. На певний час в роботах над важкою САУ наступило затишшя, тому що німці вірили в свою перемогу і не вважали за потрібне робити якісь особливі машини - цілком вистачало існуючої техніки.

Jagdtiger в складальному цеху

Але в 1943 році компанія «Хеншель» спільно з фірмою «Крупп» все-таки почали ескізне проектування майбутньої самохідки. 20 жовтня 1943 року її дерев'яний макет показали Гітлеру. Той, будучи під сильним враженням від побаченого, віддав розпорядження почати серійне виробництво машин даного типу вже в наступному році. У квітні 1944 року Гітлер дав самохідкам назву «Jagdpanzer VI Tiger Ausf.B Jagdtiger», згодом скорочену до «Jagdtiger».

Виробництво машин планувалося почати на заводах компаній «Хеншель» і «Нібелунгверке». Але перш за все треба було знизити вартість САУ до прийнятного рівня. Тут у процес конструювання спробував вклинитися улюбленець фюрера - доктор Фердинанд Порше. Його конструкторське бюро запропонувало замінити найскладнішу частину машини - підвіску - на таку ж, як встановлена на самохідному знарядді «Фердинанд». Головною відмінністю підвіски Порше було зовнішнє розташування торсинів. Завдяки цьому підвіска спрощується і здешевлюється. Таким чином досягався виграш в масі на добрих 2,5 тонни. Були побудовані дві машини з такою підвіскою, причому одна з них відправилася на випробування раніше, ніж аналог від Хеншеля. Однак на випробуваннях трапилася поломка опорного візка, і цим не забарилися скористатися недоброзичливці Порше з Управління озброєнь. До серійного виробництва рекомендували САУ з підвіскою фірми «Хеншель». У липні 1944 року випуск «Ягдтигр» розпочався на заводах в місті Сент-Валентин. До середини жовтня німці встигли випустити близько 50 машин. 16 жовтня авіація союзників завдала наймогутніший авіаційний удар, скинувши на завод більше 140 тонн бомб. Руйнування були настільки значними, що до весни 1945 року випуск САУ повністю припинився. Всього ж німці встигли побудувати, за різними даними, від 70 до 79 машин.

Важкими протитанковими установками «Ягдтигр» були озброєні лише два підрозділи. Це були 512-й і 653-ій важкі батальйони винищувачів танків. Командиром 2-ї роти 512 батальйону був знаменитий німецький танковий ас Отто Каріус. У березні 1945 року «Ягдтигр» цього підрозділу вперше брали участь у бойових діях. 1-а рота в складі 6 самохідок захищала міст через Рейн біля міста Ремаген. Не втративши жодної своєї машини, німецькі самоходчики успішно відбили всі атаки союзних сил і знищили велику кількість танків. У боях біля Ремагену «Ягдтигр» наочно продемонстрували нищівну міць 128-мм гармати, що легко пробивала будь-який танк супротивника на дистанції до 2,5 км.

Jagdtiger, загублений німцями в НідерландахУ роти, якою командував Каріус, справи йшли значно гірше. Причиною тому був аж ніяк не натиск союзних військ. Неприємності створювали самі екіпажі самохідок, набрані здебільшого з новачків, у яких мало того що кульгала підготовка, так ще й моральний дух був - гірше нікуди. Під час оборони містечка Зіген два «Ягдтигр» пішли з поля бою, коли безпосередньої небезпеки не було й близько. Недосвідчений механік-водій однієї з самохідок так гнав нещасну машину, що незабаром вона безнадійно вийшла з ладу. Коли командир зрозумів, що САУ більше не може рухатися, він наказав екіпажу евакуюватися, після чого підірвав самохідку.

 

 

Союзники оглядають знищений Jagdtiger

Ще три «Ягдтигр» 2-ї роти були знищені авіацією при перекиданні частини до міста Сігбург. Решта машин брали участь у фінальній стадії боїв за так звану Рурську кишеню. За п'ять днів «Ягдтигр» 512-го батальйону знищили близько 40 американських танків. Коли стало зрозуміло, що положення сил, оточених в Рурській кишені, безнадійне, залишки підрозділу здалися в полон.

Дев'ять машин зі складу батальйону билися в Австрії аж до 9 травня 1945 року. Увечері цього дня три самохідки, що залишалися на той момент в строю, здійснили прорив на Захід, щоб здатися американським військам, а не Червоній Армії. Пробитися змогли дві машини, третя була підбита, і екіпаж її підірвав. Втрати з радянського боку склали два важких танка ІС-2 та два КВ-85.

653-ій батальйон почав воювати раніше - в грудні 1944 року, в складі 5-ї танкової армії. «Ягдтигр» на озброєнні підрозділу було небагато, але вони неабияк прорідили ряди американських танкових сил. 7 грудня 1944 року одна-єдина німецька САУ за 3 години знищила 19 «Шерман». При цьому машина отримала у відповідь лише три дотичних попадання, які не пробили броню.

6 травня 1945 року радянським військам вдалося підбити один з шести «Ягдтигр» 653-го батальйону, який пробивався до американських військ. Екіпаж не зміг підірвати його під вогнем радянських військ. Машина була захоплена, і в наші дні цю самохідку можна бачити в експозиції бронетанкового музею в Кубинці. Решта 5 САУ були підірвані самими німцями на австрійському кордоні.

Jagdtiger. Наші дні, танковий музей в Бовінгтоні

Будучи найбільш потужною протитанковою установкою Другої світової війни, «Ягдтигр» так і не зміг надати який-небудь значний вплив на хід боїв. По-перше, цих машин було надто мало. По-друге, їх конструкція не могла похвалитися надійністю. Німці самі це розуміли, і тому кожна самохідка була оснащена двома зарядами вибухівки для самознищення. Причому одна з них перебувала під казенною частиною знаряддя, і можна тільки здогадуватися, як було самоходчикам перебувати в бою поруч з цим смертоносним вантажем. У своїх спогадах Отто Каріус розповідає, що 8-метровий стовбур знаряддя «Ягдтигр» розбовтувався навіть після нетривалої їзди по бездоріжжю. Нормальне прицілювання після цього було вже неможливим. Також Каріус згадує про невдалу конструкцію стопора, яким знаряддя фіксувалося в похідному положенні. Його неможливо було відключити зсередини самохідки, у зв'язку з чим одному з членів екіпажу, ризикуючи життям, доводилося вибиратися з-під броньованого захисту вже після того, як «Ягдтигр» вступав в контакт з супротивником. Численні нарікання викликала і ходова частина машини, конструкція якої виявилася надмірно переобтяженою, що також призводило до частих поломок.

«Ягдтигр» був найважчим зразком бронетехніки часів Другої світової війни, випускався серійно. Для Німеччини 1944-1945 років ця машина була недозволено дорогою, а безліч конструктивних недоліків різко знижували її цінність як бойової одиниці. Можливо, у «Ягдтигр» був шанс проявити себе, якби з'явися він на озброєнні німецької армії раніше. Але в тій історії, яку ми зараз знаємо як доконаний факт, він був уже безперспективний.

Обговорити матеріал можна тут.

Завантажити рендери даної машини у всіх дозволах можна тут.


джерело: worldoftanks.ru
ВгоруВгору

:: ВСI НОВИНИ ::



Другий загальний тест оновлення 0.9.5

Шановні гравці!

В рамках загального тесту став доступний спеціальний клієнт World of Tanks версії 0.9.5_test2, який призначений тільки для гри на тестовому сервері.

Що нового у версії 0.9.5?

Особисті бойові завдання - нові завдання, за виконання яких гравці зможуть отримувати різні нагороди аж до унікальних високорівневих танків. Основні відмінності від існуючих бойових завдань - безстроковість виконання і можливість вибрати, яку саме задачу виконувати.
Нова британська техніка: танки і ПТ-САУ *.
Три нових карти: «Міттенгард», «Загублене Місто», «Зимовий Руінберг»