Офiцiйний сайт WOT

Цей день в історії. 27 серпня 1915 року 28.08.2012


На початку ХХ століття розроблялося чимало зразків техніки, які в наші дні можуть викликати хіба що посмішку. Однак не слід забувати, що це був час пошуків і творчості, і якби не ці дивовижні машини, то ми, можливо, ніколи не побачили б танків в їх «класичному» варіанті.

Джерелом натхнення для Миколи Лебеденко, за його власним визнанням, послужила середньоазіатська гарба - візок на великих колесах, що легко долає вибоїни. В результаті інженер придумав машину з двома величезними передніми колесами (близько 9 метрів діаметром) і маленьким заднім керуючим катком. На висоті двоповерхового будинку встановлювалася нерухома бойова рубка, в яку можна було встановити кулемет або гармату. З боків корпусу були розташовані ще два кулеметних спонсони, а під днищем планувалося розмістити ще одна вежу. Швидкість цієї дивовижної машини, за розрахунками інженера, повинна була дорівнювати 17 км/год.

Царь-танк. Фото с испытаний


Конструкція інженера Лебеденко, як не дивно, отримала схвалення в цілому ряді військових інстанцій. А на аудієнції 8 лютого 1915 року модель машини, яка жваво бігала по килиму, викликала справжній захват у імператора Миколи II. Самодержець особисто розпорядився виділити для фінансування проекту Лебеденко 210 тисяч рублів.

Деталі танка були виготовлені на заводі в Хамовниках. З весни і до кінця літа 1915 року недалеко від міста Дмитров (біля станції Орудьєво) велися складальні роботи. Коли машина була готова, за велетенські розміри її прозвали «Цар-танком».

Обломки Царь-танка в лесу под Орудьево

Ходові випробування почалася 27 серпня 1915 року. Танк поїхав, ламаючи дерева своїми велетенськими передніми колесами. Однак через нерівномірний розподіл маси та занадто велику різницю в розмірах між заднім катком і передніми колесами машина майже відразу ж застрягла в грунті, причому так міцно, що навіть тяга двох моторів «Майбах» (потужністю по 240 кінських сил кожен) не змогла зрушити її з місця. Це відразу ж було записано у звіт як величезний мінус танка Лебеденко. Щодо другого критичного недоліку можна тільки дивуватися, чому про нього не задумалися ще тоді, коли інженер тільки представляв свій проект на папері. Мова йде про уразливість передніх коліс «Цар-танка». Для того щоб зруйнувати крихку конструкцію з безліччю спиць, навіть не потрібно було прямого попадання снаряда, достатньо було близького розриву. А зі зруйнованим колесом танк складався як картковий будиночок.

Танк Миколи Лебеденка можна було б вважати абсолютно провальним, якби не той факт, що саме під час роботи над ним набиралися досвіду молоді інженери А. Микулин і Б.Стечкин. Згодом ці люди стали видатними фахівцями в руховій галузі.

«Цар-танк» залишився в лісі біля станції Орудьєво, оскільки витягнути його так і не змогли. У 1923 році машину розібрали на металобрухт.


джерело: worldoftanks.ru
ВгоруВгору

:: ВСI НОВИНИ ::



Другий загальний тест оновлення 0.9.5

Шановні гравці!

В рамках загального тесту став доступний спеціальний клієнт World of Tanks версії 0.9.5_test2, який призначений тільки для гри на тестовому сервері.

Що нового у версії 0.9.5?

Особисті бойові завдання - нові завдання, за виконання яких гравці зможуть отримувати різні нагороди аж до унікальних високорівневих танків. Основні відмінності від існуючих бойових завдань - безстроковість виконання і можливість вибрати, яку саме задачу виконувати.
Нова британська техніка: танки і ПТ-САУ *.
Три нових карти: «Міттенгард», «Загублене Місто», «Зимовий Руінберг»